Sulfamethazine
Pruprietà fisichi è chimichi
Densità: 1,392 g/cm3
Puntu di fusione: 197 ° C
Point d'ébullition : 526,2ºC
Point d'éclair : 272,1ºC
Apparenza: polvere cristallina bianca
Solubilità: quasi insolubile in acqua, insolubile in etere, facilmente solubile in acidu dilutu o suluzione alkali diluta
Sulfadiazine hè un antibioticu sulfanilamide cù spettru antibacterial simili à sulfadiazine. Hà effetti antibacteriali nantu à i batteri enterobacteriaceae, cum'è Staphylococcus aureus non-zymogenic, Streptococcus pyogenes, Streptococcus pneumoniae, Escherichia coli, Klebsiella, Salmonella, Shigella, etc. In ogni casu, a resistenza bacteriana à u pruduttu hà aumentatu, soprattuttu i bacteria streptococcus, Neisseria è Enterobacteriaceae. I sulfonamidi sò agenti bacteriostatici à spettru largu, simili in struttura à l'acidu p-aminobenzoic (PABA), chì ponu agisce in modu competitivu nantu à a diidrofolata sintetasi in i batteri, impediscendu cusì chì PABA sia utilizatu com'è materia prima per sintetizà folate necessariu da i batteri è riducendu a quantità di tetraidrofolato metabolicamente attivo. L'ultime hè una sustanza essenziale per a sintesi di purine, nucleosidi di timidina è l'acidu desoxyribonucleic (DNA), perchè impedisce u crescita è a ripruduzzione di bacteria.
Hè principarmenti utilizatu per infizzioni lievi causati da batteri sensibili, cum'è infezzione aguda di u trattu urinariu inferjuri, otitis media aguda è infezzione di i tessuti molli di a pelle.