Sulfametazina
Proprietà fisiche è chimiche
Densità: 1,392 g/cm3
Puntu di fusione: 197 °C
Puntu d'ebullizione: 526,2ºC
Puntu di flash: 272,1ºC
Aspettu: polvere cristallina bianca
Solubilità: quasi insolubile in acqua, insolubile in etere, facilmente solubile in acidu diluitu o soluzione alcalina diluita
A sulfadiazina hè un antibioticu sulfanilamide cù un spettru antibattericu simile à a sulfadiazina. Hà effetti antibatterichi nantu à i batteri enterobacteriaceae cum'è Staphylococcus aureus non zimogeni, Streptococcus pyogenes, Streptococcus pneumoniae, Escherichia coli, Klebsiella, Salmonella, Shigella, ecc. Neisseria gonorrhoea, Neisseria meningitidis è Haemophilus influenzae. Tuttavia, a resistenza batterica à u pruduttu hè aumentata, in particulare i batteri streptococcus, Neisseria è Enterobacteriaceae. I sulfonamidi sò agenti batteriostatici à largu spettru, simili in struttura à l'acidu p-aminobenzoicu (PABA), chì ponu agisce cumpetitivamente nantu à a diidrofolato sintetasi in i batteri, impedendu cusì chì PABA sia adupratu cum'è materia prima per sintetizà u folatu necessariu da i batteri è riducendu a quantità di tetraidrofolatu metabolicamente attivu. Quest'ultima hè una sustanza essenziale per a sintesi di purine, nucleosidi timidici è acidu desossiribonucleicu (DNA), dunque inibisce a crescita è a ripruduzzione di i batteri.
Hè principalmente adupratu per infezioni lievi causate da batteri sensibili, cum'è infezioni acute semplici di e vie urinarie inferiori, otite media acuta è infezioni di i tessuti molli di a pelle.