Sulfadiazina
1. A sulfadiazina hè a droga di prima scelta per a prevenzione è u trattamentu di a meningite meningococcica (meningite epidemica).
2. A sulfadiazina hè ancu adatta per u trattamentu di infezioni respiratorie, infezioni intestinali è infezioni lucali di tessuti molli causate da batteri sensibili.
3. A sulfadiazina pò ancu esse aduprata per trattà a nocardiosi, o aduprata in cumbinazione cù a pirimetamina per trattà a toxoplasmosi.
Stu pruduttu hè un cristallu o una polvere bianca o biancastra; inodore è senza sapore; u so culore s'imbrunisce gradualmente quandu hè espostu à a luce.
Stu pruduttu hè ligeramente solubile in etanolu o acetone, è guasi insolubile in acqua; hè facilmente solubile in soluzione di prova di idrossidu di sodiu o soluzione di prova di ammoniaca, è solubile in acidu cloridricu diluitu.
Stu pruduttu hè una sulfonamide mediamente efficace per u trattamentu di infezioni sistemiche. Hà un largu spettru antibattericu è hà effetti inibitori nantu à a maiò parte di i batteri Gram-positivi è negativi. Inibisce Neisseria meningitidis, Streptococcus pneumoniae, Neisseria gonorrhoeae è Streptococcus emoliticu. Hà un effettu forte è pò penetrà in u fluidu cerebrospinale attraversu a barriera emato-encefalica.
Hè principalmente adupratu clinicamente per a meningite meningococcica è hè a droga di scelta per u trattamentu di a meningite meningococcica. Pò ancu trattà altre infezioni causate da i batteri sensibili sopra menzionati. Hè ancu spessu trasfurmatu in un sale di sodiu solubile in acqua è adupratu cum'è iniezione.